• Bygdeturisme og gårdsmat i Norge. En nasjonal kartlegging 

      Kroken, Arild; Storstad, Oddveig; Haugen, Marit S. (Rapport;04/2009, Research report, 2009)
      Kartleggingsundersøkelsen bygger på svar fra 298 medlemmer av HANEN (tidligere Norsk Bygdeturisme og Gardsmat) som ble gjennomført våren 2009. Kartleggingen omfatter blant annet data om hvem aktørene er, bakgrunn og ...
    • Hva betyr reiseliv, kultur og lokal mat for omsetning og sysselsetting i distriktene? Rapport 4/08 

      Forbord, Magnar; Stræte, Egil Petter (Rapport;04/2008, Research report, 2008)
      Reiseliv, kultur og lokal mat er både hver for seg og i samspill satsingsområder for myndighetene for å fremme næring og sysselsetting i distriktene. Aktører innen reiseliv anvender mat og kulturliv i sine konsepter. Det ...
    • Vekststrategier for lokale matbedrifter 

      Kvam, Gunn-Turid; Magnus, Trine (Rapport;09/2012, Research report, 2012)
      Rapporten, som baserer seg på en spørreundersøkelse av lokale matprodusenter i Norge og casestudier av bedrifter og produsentnettverk, viser at mange lokale matbedrifter ønsker å vokse. Det er imidlertid fortsatt mange ...
    • «Vinn-vinn»: Samarbeid og utvikling i kystturismen. Forskningsglimt 1/2014 

      Forbord, Magnar; Borch, Trude Kristin; Frisvoll, Svein Johan; Iversen, Audun (Forskningsglimt;01/2014, Research report, 2014)
      Turisme og reiseliv i tilknytning til kysten har lange tradisjoner i Norge. Turister som besøker Norge tiltrekkes i stor grad av naturen, og mange fascineres av kysten. Kysten og marine områder har tiltrekningskraft ...